Wednesday, 27 August 2014
20:43 0

Datuk Ramli MS, Alyah Sah Sudah Nikah!

 
 
28 August 2014, 9:08AM
Pegawai Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) mengunjungi kediaman mewah komposer ternama Datuk Ramli MS di Bandar Kinrara, di sini awal pagi ini, dipercayai bagi menyiasat status hubungan beliau dengan penyanyi Alyah.

Dalam tinjauan pada jam 7.30 pagi oleh sembilan pegawai JAIS yang lengkap beruniform itu dikatakan mendapati mereka sudah berkahwin. Alyah dikatakan berada di banglo berkenaan ketika pegawai JAIS datang menyiasat.

Wartawan Berita Harian yang berada di tempat kejadian mendapati kenderaan pacuan empat roda jenis Mitsubishi milik Alyah berada di kediaman itu. Pekerja kontraktor yang mengubahsuai banglo juga memaklumkan pasangan itu kerap dilihat bersama.

Menurut sumber JAIS, pasangan itu sudah berkahwin sejak setahun lebih lalu. Katanya, Ramli dan penyanyi lagu Tak Mungkin Kerna Sayang itu akan ke JAIS dalam masa terdekat untuk berikan kenyataan serta bukti perkahwinan bagi tujuan pendaftaran.

Difahamkan pasangan itu bernikah di Batam, Indonesia tetapi belum mendaftar perkahwinan mereka di negara ini. Ramli yang berpakaian kemeja T berwarna ungu dan seluar melepasi paras lutut kelihatan tenang. Malah, beliau dilihat mengiringi pegawai JAIS keluar dari kediaman itu sejurus siasatan selesai sambil ketawa sesama mereka.
Perkembangan ini dijangka menamatkan teka teki mengenai status mereka selepas sebelum ini masing-masing enggan mengesahkan desas desus mereka telah berkahwin.

kedit RK
20:02 0

tV3 Dikecam Kerana Tidak Peka Pesanan Sharifah Aini


kami pernah menyiarkan artikel mengenai Allahyarhamah Datuk Sharifah Aini yang bertajuk ‘Jangan Keluarkan Gambar Tak Berhijab’ di Media - Sharifah Aini

Ia berkaitan dengan kenyataan beliau yang memohon agar stesen televisyen dan rakan media supaya tidak lagi mengeluarkan gambar lamanya yang tidak berhijab.

Katanya:

“Saya ada permintaan kepada stesen TV, kepada kawan-kawan di media. Kalau nak keluarkan gambar-gambar, tolonglah jangan keluarkan yang dulu yang tak berhijab. Kesian kat kita semua. Kami semua dah ‘move on’. Kita tak kata kita baik, tapi kita nak jadi baik. Kita nak dekat dengan Allah. Setiap hari kita mencari keredhaan Allah,”

Bagaimanapun, Isnin lalu, program Majalah 3 menerusi saluran TV3 telah menyiarkan sebuah laporan khas mengenai perjalanan hidup biduanita negara itu.



Laporan tersebut telah memaparkan temubual bersama insan-insan yang rapat dengan Allahyarhamah dan juga rakaman serta gambar lama beliau yang pada ketika itu masih belum berhijab.

Ia sekaligus menimbulkan kemarahan ramai dan disuarakan menerusi Facebook rasmi TV3.




Kami yakin pihak Majalah 3 tidak berniat untuk mengaibkan Allahyarhamah, sebaliknya mahu memberikan penghormatan kepadanya.

Namun, ada benarnya apa yang dikatakan oleh orang ramai itu.

Sebagai sebuah stesen televisyen ternama, mereka sepatutnya lebih peka dengan perkara yang berkaitan dengan Allahyarhamah agar tidak menimbulkan kontroversi seperti ini.

Apapun, diharapkan agar ia tidak berpanjangan dan seterusnya dijadikan pengajaran oleh media cetak dan elektronik yang lain

19:53 0

Petua : Mengatasi biskut lemau

Macam mana nak elakkan biskut dari lemau atau dengan kata lain biskut tu masuk angin? Biasanya untuk mengelakkan perkara macam nie berlaku, kita simpan biskut tu didalam bekas kedap udara. Memang ini lah caranya. Tapi, bila dah lama, dan bekas kedap udara nie selalu pulak di buka dan kadang-kadang tu bekas ini di biar terbuka lama. Biskut tu, lama ke lamaan boleh lemau atau masuk angin juga.



Gambar ehsan dari blogger syidamislan.

Dalam entry nie, teman kongsikan petua macam mana nak mengatasi masalah ini. Mudah je, tak lah susah sangat pun. Caranya macam nie. Sebelum menyimpan biskut didalam bekas kedap udara nie, mula-mula taburkan sedikit gula pasir di dalamnya. Kemudian, barulah di masukkan biskut tersebut dan di tutup 

Dengan cara ini, biskut itu tahan lebih lama dan tidah mudah lemau atau masuk angin. Tapi kalau biskut tu dah lemau atau masuk angin, memang tak boleh nak buat apa dah. Terimalah seadanya.

Ok, selamat mencuba ye.
19:34 0

abby ada bf baru ?


link intagram vid ni http://instagram.com/p/rf4xRpwHcP/?modal=true



Dah lama tak dengar cerita pasal Abby Abadi..
baru2 ni dia ada kes dengan artis mana entah..
katanya dia komen pasal artis yang  pergi perhimpunan gaza tapi tak tutup aurat.
Ramai yang kata artis yang dimaksudkan tu adalah Tiz Zaqyah..
Biasala..bab aurat ni sensetif sangat la untuk disentuh.
sebab ada orang pendirian nya tak tutup aurat tak pe asalkan
solat dan buat baik dengan orang..
tu yang kejap bergambar tutup auratt..
kejap tak tutup..
lupakan pasal tu..kang ada yang hentam aku pulak..heheh..

masa tu aku ingat dia akan kawen dengan ustaz Khairul Azli
ni..rupanya kawen dengan orang lain.



Baru2 ni ada tengok satu video
yang menunjuk kan sahabat baik Abby ,Azza
bertanya pada ustaz ni bila nak masuk meminang Abby..

Sesuatu la..kan??
tak kan tiba2 je tanya bila nak masuk meminang.
lain la kalau diaorang betul2 ada sesuatu..
adakah mereka memang ada hubungan??
jeng jeng jeng..
jom tengok video tu..

Vdeo ni dapat kritikan dari pengikut2 Abby di Instagram..
sebab ada yang kata macam dia terdesak pulak.

ig abby

http://instagram.com/abby_abadi112

ni profile ustaz tu  http://instagram.com/khairul_azli?modal=true



kedit http://www.dianarashid.com/2014/08/abby-abadi-nak-kahwin-lagi.html
18:47 0

5 Pemain Snooker Paling Cantik Di Dunia



Bukan sahaja mempunyai rupa paras cantik, mereka juga mampu bermain snooker sehandal kaum lelaki malah ada di antara mereka pernah memenangi beberapa kejuaraan yang gempak.

Admin harap ada blogger buat research pasal "Top 10 Pemain Dota Tercantik"...hehehe


Anastasia Luppova

Anastasia Luppova merupakan pemain snooker wanita berbakat berasal dari Rusia. Wanita ini pernah menjadi juara terbuka Eropah yang berlangsung di Russyan Pyramid. Selain berbakat bermain snooker Anastasia jugu turut memiliki raut wajah yang cantik serta bertubuh seksi.

Yu Ram Cha

Pemain snooker wanita kelahiran Korea Selatan ini bukan sahaja berbakat di gelangang perlawanan, malah turut memiliki rupa paras yang menawan. Antara pencapaian terbaik yang pernah dikecapinya semasa meraih pingat emas dalam satu kejohanan snooker dunia di Asian Indoor Games pada tahun 2009 yang lalu.

Shanelle Loraine

Melihat pada bentuk tubuhnya sahaja sudah cukup membuatkan kaum lelaki teruja. Shanelle Loraine merupakan pemain snooker wanita yang paling banyak memenangi kejohanan. Beliau mula berjinak dengan dunia snooker sejak tahun 2000 dan dan turut dilatih oleh beberapa orang juara dunia di antaranya Semih Sayginer. Jadi tidak hairanlah Shanelle Loraine mampu meraih banyak kemenangan dalam kejohanan snooker dunia seperti Womens World 10-ball Championship Manila, Philippines tahun 2009, kejuaraan Queen of Carom Seoul, Korea tahun 2009, dan Empress Cup seoul, Korea dalam tahun yang sama.

Xiaofang Fu

Negara China banyak melahirkan atlet sukan bertaraf dunia. Tidak ketinggalan juga dengan wanita cantik ini. Xiaofang Fu merupakan pemain snooker terbaik di China. Beliau pernah berjaya mengalahkan juara bertahan Chen Siming pada tahun 2011 lalu, di kejohanan snooker China Open. Wanita kelahiran tahun 1988 ini menjadi pemain biliar wanita termuda dan tercantik di China. 

Pan Xiao Ting

Jika tadi Xiaofang Fu merupakan permain snooker wanita termuda di China, Pan Xiaoting pula merupakan pemain snooker wanita pertama di China. Wanita yang lahir pada tahun 1982 ini memiliki kemampuan yang tidak kurang hebatnya berbaning pemain snooker lelaki di China. 
Dia pernah menjuarai beberapa kejuaraan snooker, dan ia pun pernah mendapatkan predikat sebagai WPBA Eookie of the year tahun 2006. Bukan sahaja cantik dan menawan tapi kepakaranya bermain snooker juga tidak oleh disangkal lagi. -infoanda
18:40 0

(Gambar) Ini seorang lagi pencuri paling


(Gambar) Ini seorang lagi pencuri paling bodoh .
Jiaxing (China): Mereka boleh diiktiraf sebagai pencuri paling bodoh selepas memuatnaikkan gambar mereka bersama-sama wang berjumlah 120,000 yuan (RM62,000) yang mereka curi dari sebuah kereta di Jiaxing, bandar di wilayah Zhejiang. 

Kedua-dua pencuri itu, Li, 22 dari Hubei dan Wang, 23, dari Juangsu, bercita-cita menjadi kaya dalam sekelip mata. Mereka bersama-sama memecah masuk sebuah kereta diletakkan di luar pusat beli-belah di Jiaxing dan nasib mereka baik apabila menemui wang tunai 120,000 yuan di dalamnya. 

Kedua-dua sahabat itu kemudian ke sebuah hotel. Sementara Li baring di atas katil bersama-sama duit itu, Wang merakam gambarnya. 

Li memuat naik gambar berkenaan ke Internet dengan kapsyen : 

“Peroleh wang ini dalam masa singkat.” 

Polis mengesan sumber gambar itu dan menahan mereka atas tuduhan mencuri. - Agensi/hmetro
18:26 0

Gambar wanita bertudung ‘Gedabak’ dalam WHI jadi viral

Gambar wanita bertudung ‘Gedabak’ dalam WHI jadi viral | Serius, ramai rakan kami meluahkan rasa terkejut ketika menonton program Wanita Hari Ini semalam.


Gambar wanita bertudung ‘Gedabak’ dalam WHI jadi viral, info, terkini, fesyen, viral. sensasi


Semua gara-gara melihat gaya tudung seorang jemputan di studio yang hadir bagi mempromosikan butiknya di program tersebut.

Bukan apa, tudung dikenakan wanita tersebut boleh dikatakan terlalu besar jika dibandingkan dengan saiz kepala muslimah biasa yang bertudung. Hinggakan ada yang nakal membuat lawak bahawa ia menyamai watak Queen Amidala dalam filem Star Wars!


Gambar wanita bertudung ‘Gedabak’ dalam WHI jadi viral, info, terkini, fesyen, viral. sensasi


Susulan itu, gambar wanita berkenaan mulai tersebar dan menjadi viral di laman-laman sosial.


Gambar wanita bertudung ‘Gedabak’ dalam WHI jadi viral, info, terkini, fesyen, viral. sensasi


Tudung Macam Alien” – Aimi Baharin Nak Saman

aimi baharin
Serius, ramai rakan kami meluahkan rasa terkejut ketika menonton program Wanita Hari Ini semalam.
Semua gara-gara melihat gaya tudung seorang jemputan di studio yang hadir bagi mempromosikan butiknya di program tersebut.
Bukan apa, tudung dikenakan wanita tersebut boleh dikatakan terlalu besar jika dibandingkan dengan saiz kepala muslimah biasa yang bertudung. Hinggakan ada yang nakal membuat lawak bahawa ia menyamai watak Queen Amidala dalam filem Star Wars!
Susulan itu, gambar wanita berkenaan mulai tersebar dan menjadi viral di laman-laman sosial.
aimi baharin
Perkara ini sampai ke pengetahuan wanita tersebut yang dikenali sebagai Aimi.
Nyata, dia amat bengang hingga mempertimbangkan mahu menyaman individu yang memperolokkan dirinya.
aimi baharin
Berikut pula komen Aimi di laman Facebook
aimi baharin
Sebenarnya, gaya tudung begini memang stail kegemaran Aimi sejak dahulu dan mereka yang rapat dengannya sudah lama tahu.
aimi baharin
aimi baharin
aimi baharin
aimi baharin
Dari satu segi betul juga kata Aimi menerusi status Facebook di bawah ini iaitu jika kita berpakaian untuk kepuasan diri sendiri mengapa mahu pedulikan cakap-cakap orang?
aimi baharin
Pada pandangan kami cara pemakaian tudung dalam kalangan muslimah di negara ini yang ranggi dan mengikut trend semasa atau lebih dikenali sebagai hijabista adalah bagus tapi kenyataannya, tak semua sesuai dan boleh diterima untuk tatapan umum.
Dalam Islam sendiri terdapat garis panduan jika niatnya benar-benar mahu menutup aurat termasuk tudung wajib labuh menutup dada dan tidak dipasang sanggul tinggi.
Jadi hati-hatilah dalam keterujaan mahu berfesyen ya – jangan sampai matlamat utama tudung sudah lari maksudnya.

stats

Blog Archive