Thursday, 24 July 2014
09:47 0

Dilabel Jan-da H-ot dan Janda Berhias: Izreen Azminda dan Rita Rudaini

Mereka tidak pernah meminta untuk hidup sebagai ibu tunggal atau memegang status janda. Cuma suratan hidup membuatkan dua wanita yang juga pelakon kelahiran utara tanah air ini perlu akur yang jodoh mereka tidak panjang kerana mahligai perkahwinan yang dibina telah runtuh.
Katakan apa saja, skeptikal dan label condong ke arah negatif memang terus-terusan akan dihadapi mereka yang gagal dalam perkahwinan. Cuma yang menjadi sensasi, kontroversi dan perhatian bagi dua wanita bernama Rita Rudaini dan Izreen Azminda ini menjadi lebih ketara kerana mereka bergelar artis. 
Dilabel janda berhias atau janda hot sekalipun, Rita dan Izreen enggan lagi memandang ke belakang. Siapa yang tidak mahu bahagia dan disayangi. Cuma, saat ini apabila ditanya kepada kedua-dua mereka, tiada yang lebih bermakna dan berharga melainkan anak yang menjadi harta dunia dan akhirat.
07:41 0

Rahsia nafsu songsang terbongkar

pic hiasan

KUALA TERENGGANU - Usia baru menjangkau 15 tahun, tetapi kerana dipercayai terpengaruh dengan video luc-ah, seorang remaja lelaki memaksa sepupu lelakinya berusia lima tahun lakukan perkara sumbang dalam kejadian di Kijal, Chukai, Kemaman.

Rahsia remaja tersebut yang bernafsu songsang terbongkar selepas kelakuan jijiknya itu disedari ibu mangsa yang juga ibu saudara suspek, kira-kira jam 12.35 tengah hari, 17 Jun lalu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Terengganu, Asisten Komisioner Wan Abd Aziz Wan Hamzah berkata, sebelum itu, ibu mangsa yang sedang berehat di rumahnya telah dimaklumkan seorang lagi anak saudaranya yang ternampak mangsa bersama suspek berada di kawasan semak belakang sebuah rumah.

Katanya, ibu mangsa yang bimbang kejadian tidak diingini bergegas ke lokasi dimaksudkan dan tergamam apabila melihat anaknya sedang melakukan perkara tersebut.

“Suspek yang terkejut dengan kehadiran ibu saudaranya segera memberhentikan perbuatan terkutuknya itu.

“Hasil siasatan awal mendapati, suspek yang tinggal berhampiran rumah mangsa sememangnya rapat dengan mangsa dan sebelum ini sering bermain dengannya, malah suspek juga dikatakan kerap membawa mangsa ke dalam semak itu,” katanya.

Wan Abd Aziz berkata, susulan kejadian itu, ibu mangsa membuat laporan di Balai Polis Kijal kelmarin untuk tindakan lanjut.

Jelasnya, siasatan sedang dijalankan dan usaha memburu suspek yang melarikan diri giat dilakukan.

Kes itu disiasat mengikut Seksyen 377B Kanun Keseksaan kerana melakukan persetubuhan bertentangan dengan aturan tabii.
05:44 0

[7 GAMBAR] Inilah Awek Cun Yang Berani Mengorat KJ Kat Twitter!


Baru-baru ini seorang pengguna Twitter yang menjawab soalan Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin (KJ) menerusi laman mikro tersebut telah menarik perhatian ramai.
Puncanya, soalan serius KJ yang berbunyi “Dimanakah venue Sukan Komanwel pada 2010?” telah dibalas oleh pemilik twitter handle @syasyamahmud atau Ratu Selfie dengan jawapan romantik “di dalam hati kita berdua…”.
KJSempoi
Jawapan ini boleh dianggap cuma satu gurauan nakal memandangkan semua wanita Malaysia sudah tahu bahawa KJ merupakan menantu bekas PM kita, Pak Lah namun ia tetap menarik perhatian hingga mendapat banyak retweets.
Namun apabila KJ memberikan respon bahawa dia sendiri terhibur dengan usikan tersebutdengan mengarahkan supaya wanita ini diberikan hadiah berupa baju Malaysian Heroes, penyiasat tak bertauliah di media siber mula menyelidik pemilik akaun Twitter tersebut.
Hasilnya adalah gambar-gambar Ratu Selfie atau Syasya Mahmud dalam pelbagai persalinan yang diambil daripada laman sosial miliknya.
2
Erm, comel juga Ratu Selfie yang begitu berani mengorat KJ ini kan?
Kalau tak dapat KJ pun awek ni tak perlu risau sebab ramai lagi jejaka lain pasti sanggup untuk memenangi tempat di taman hatinya.. sumber
05:34 0

Waktu Yang Terlarang untuk Berhubungan In-tim (Ji-ma) Dalam Islam


Waktu Yang Terlarang untuk Berhubungan Intim (Jima) Dalam Islam - waktu terlarang untuk berhubungan intim dalam Islam yang benar (sesuai Al-Qur’an dan Hadits) sebetulnya tidaklah terlalu banyak. Hanya berkaitan dengan saat-saat melakukan ibadah tertentu dan saat memang berbahaya jika melakukannya seperti saat haid atau nifas.

PERTANYAAN:

Apakah betul ada larangan di dalam Al Qur`an ataupun As Sunnah tentang jima’ pada hari atau malam-malam tertentu, seperti Idul Fitri, Idul Adha, malam 1 Syuro, dsb? Mohon penjelasannya disertai alasan-alasannya jika benar dilarang. Atas jawabannya saya ucapkan Jazakallahu khairl jaza.

JAWABAN

Waktu-waktu yang dilarang bagi pasangan suami-istri untuk melakukan persetubuhan adalah sebagai berikut:

1. Siang Hari Saat Berpuasa
Adapun pada siang hari di bulan puasa Ramadhan, maka telah jelas ada larangan untuk menyetubuhi istri.
Sebagaimana tersebut di hadits Abu Hurairah riwayat Muslim (1111) bahwasanya seorang lelaki mendatangi Nabi shallallahu alayhi wa sallam dan berkata: “Celakalah aku, wahai Rasulullah!”
Nabi bertanya: “Apakah yang telah mencelakakanmu?”
Lelaki itu menjawab: “Aku telah menyetubuhi istriku di (siang hari) bulan Ramadhan.”
Lalu Rasulullah shallallahu alayhi wa sallam menanyakan kesanggupannya untuk membayar kafarah bersetubuh di siang hari bulan Ramadhan.

Adapun pada malam harinya, maka hal ini diperbolehkan berdasarkan firman Allah di surat Al Baqarah ayat 187 yang berbunyi:

أُحِلَّ لَكُمْ لَيْلَةَ الصِّيَامِ الرَّفَثُ إِلَى نِسَائِكُمْ هُنَّ لِبَاسٌ لَكُمْ وَأَنْتُمْ لِبَاسٌ لَهُنَّ عَلِمَ اللَّهُ أَنَّكُمْ كُنْتُمْ تَخْتَانُونَ أَنْفُسَكُمْ فَتَابَ عَلَيْكُمْ وَعَفَا عَنْكُمْ فَالْآنَ بَاشِرُوهُنَّ وَابْتَغُوا مَا كَتَبَ اللَّهُ لَكُمْ

“Dihalalkan bagi kalian pada malam hari bulan puasa bercampur dengan isteri-isteri kalian. Mereka adalah pakaian bagi kalian, dan kalianpun adalah pakaian bagi mereka. Allah mengetahui bahwasanya kalian tidak dapat menahan nafsu kalian, karena itu Allah mengampuni kalian dan memberi maaf kepada kalian. Maka sekarang campurilah mereka dan ikutilah apa yang telah ditetapkan Allah untuk kalian.”

Catatan: Larangan ini berlaku pula dalam kategori puasa di sini adalah puasa wajib -seperti puasa Ramadhan, puasa qadha, puasa nazar, puasa kafarah, dll- dan puasa sunat. Hanya saja pada puasa sunat, seseorang boleh membatalkan puasanya kapan dia mau.

2. Saat Melakukan Ibadah Haji
Selain ketika berpuasa, seseorang juga dilarang menyetubuhi istrinya pada saat melakukan ibadah haji. Dalilnya adalah firman Allah di surat Al Baqarah ayat 197:

الْحَجُّ أَشْهُرٌ مَعْلُومَاتٌ فَمَنْ فَرَضَ فِيهِنَّ الْحَجَّ فَلَا رَفَثَ وَلَا فُسُوقَ وَلَا جِدَالَ فِي الْحَجِّ

“(Musim) haji adalah beberapa bulan yang dimaklumi. Barangsiapa yang menetapkan niatnya dalam bulan itu akan mengerjakan haji, maka tidak boleh berbuat rafats (berkata yang menimbulkan syahwat atau bersetubuh), berbuat fasik, dan berbantah-bantahan di dalam masa mengerjakan haji.”

Larangan ini berlaku sampai dia selesai menunaikan tahallul kedua yaitu thawaf ifadhah. Apabila dia selesai melakukan tahallul kedua ini maka dia diperbolehkan melakukan hubungan suami-istri kembali.

3. Ketika Beri’tikaf di Mesjid
Saat i’tikaf merupakan salah satu saat yang dilarang bagi suami dan istri untuk bersetubuh. Dalilnya adalah firman Allah ta’ala:

وَلَا تُبَاشِرُوهُنَّ وَأَنْتُمْ عَاكِفُونَ فِي الْمَسَاجِدِ

“Janganlah kalian mencampuri mereka sedangkan kalian sedang beri’tikaf di dalam mesjid.” [QS Al Baqarah: 187]

4. Suami Menzhihar Istrinya
Selain itu, ketika seorang suami menzhihar istrinya, terlarang bagi dia untuk menyetubuhi istrinya sampai menunaikan kafarah zhihar berupa pembebasan budak, atau puasa dua bulan berturut-turut bila tidak mampu, atau memberi makan enam puluh orang miskin. Allah ta’ala berfirman:

وَالَّذِينَ يُظَاهِرُونَ مِنْ نِسَائِهِمْ ثُمَّ يَعُودُونَ لِمَا قَالُوا فَتَحْرِيرُ رَقَبَةٍ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَتَمَاسَّا ذَلِكُمْ تُوعَظُونَ بِهِ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ (3) فَمَنْ لَمْ يَجِدْ فَصِيَامُ شَهْرَيْنِ مُتَتَابِعَيْنِ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَتَمَاسَّا فَمَنْ لَمْ يَسْتَطِعْ فَإِطْعَامُ سِتِّينَ مِسْكِينًا ذَلِكَ لِتُؤْمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ وَلِلْكَافِرِينَ عَذَابٌ أَلِيمٌ

“Orang-orang yang menzhihar isteri mereka, kemudian mereka hendak menarik kembali apa yang mereka ucapkan, maka (wajib atasnya) memerdekakan seorang budak sebelum kedua suami isteri itu bercampur. Demikianlah yang diajarkan kepada kalian, dan Allah Maha mengetahui apa yang kalian kerjakan. Barangsiapa yang tidak mendapatkan (budak), maka (wajib atasnya) berpuasa dua bulan berturut-turut sebelum keduanya bercampur. Maka siapa yang tidak mampu (wajiblah atasnya) memberi makan enam puluh orang miskin. Demikianlah supaya kalian beriman kepada Allah dan Rasul-Nya. Itulah hukum-hukum Allah, dan bagi orang kafir ada siksaan yang sangat pedih.” [QS Al Mujadilah: 3-4]

Men-zhihar adalah ucapan seorang suami kepada istrinya dengan tujuan untuk mengharamkan dirinya menyetubuhi istrinya dengan menyamakan seperti haramnya dia menyetubuhi ibunya sendiri.

5. Saat Haid dan Nifas
Begitu juga ketika haid dan nifas, sebagaimana firman Allah di dalam surat Al Baqarah ayat 222 :

وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الْمَحِيضِ قُلْ هُوَ أَذًى فَاعْتَزِلُوا النِّسَاءَ فِي الْمَحِيضِ وَلَا تَقْرَبُوهُنَّ حَتَّى يَطْهُرْنَ فَإِذَا تَطَهَّرْنَ فَأْتُوهُنَّ مِنْ حَيْثُ أَمَرَكُمُ اللَّهُ إِنَّ
 اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَيُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ


“Mereka bertanya kepadamu tentang haidh. Katakanlah: Haidh itu adalah suatu kotoran, oleh sebab itu jauhilah wanita di waktu haidh. Janganlah kalian mendekati mereka, sebelum mereka suci. Apabila mereka telah suci, maka campurilah mereka itu di tempat yang diperintahkan Allah kepada kalian. Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang bertaubat dan menyukai orang-orang yang mensucikan diri.”

وبالله التوفيق
***alep***
02:16 0

Persiapan Sudah Dibatalkan, Elly Mazlein Tak Jadi Kahwin?


  | July 24th, 2014

Elly Mazlein rasanya salah seorang daripada artis yang sudah cukup lama mengikat tali pertunangan. Abang Nara ingat lagi majlis pertunangan Elly Mazlein. Memang meriah macam majlis perkahwinan. Cincin pertunangan yang diberikan pun nampak sangat cantik dan pastinya mahal. Namun sayangnya, sehingga ke hari ini status Elly masih lagi tidak bergelar isteri kepada Azmi Hatta walaupun sudah bertunang sejak 2011.
elly mazlein
Baru kehilangan ibunya 2 bulan yang lalu, Elly Mazlein memaklumkan yang beberapa persiapan perkahwinan yang dilakukan olehnya telah pun dibatalkan. Adakah ini bermakna Elly tidak akan berkahwin? Hanya Elly yang tahu jawapannya. Kata Elly:-
Tentang perancangan perkahwinan saya, saya tak mahu fikirkan buat masa ini. Sebenarnya ada beberapa persiapan telah dibuat tapi semuanya telah dibatalkan. Mama sudah tiada. Saya tak mahu buat besar-besaran.
Kalau saya kahwin pun, saya hanya akan akad nikad dan menjamu tetamu. Tiada persandingan. Tapi buat masa ini saya tidak bersedia lagi untuk memikirkan soal itu. Tapi janji saya tetap sama, bila tiba masanya nanti, saya akan beritahu semua
elly
Nampak gayanya Elly Mazlein masih dalam keadaan bersedih dan tidak mampu berfikir mengenai perkahwinannya. Memang satu tamparan yang hebat apabila kehilangan ibu kita. Semoga Elly tabah dengan dugaan ini. Nanti kalau ada berita baik, beritahulah kami. Tak sabar rasanya nak tengok Elly bersanding. Info asal MalaysianDigest.
Wednesday, 23 July 2014
21:39 0

ROZITA che wan NGIDAM

ROZITA NGIDAM MAKAN IKAN MASIN



Menurut Zain, isterinya kini perangai pelik sepanjang kehamilannya apabila mengidam makan burger Ramly dan ikan masin di tengah malam.

Untuk info, kandungan Rozita kini sudah memasuki usia kira-kira 6 bulan. Dia dijangka bakal melahirkan anaknya itu pada awal November nanti.

 Rozita Che Wan bakal mendapat bayi perempuan setelah pemeriksaan (scan) dilakukan.
20:37 0

Dari Risaukan Kening Saya, Baik Tolong Carikan Saya Jodoh – Abby Abadi


Isu & Kontroversi


Siapa yang tak sejuk hati bila melihat penampilan baru Abby Abadi yang kini sudah mula perlahan-lahan mengenakan niqab pula kan? Masya Allah, cantiknya.

Namun, dugaan masih tidak henti buat dirinya. Walaupun sudah berhijrah, masih ada insan-insan yang mempersoalkan perihal keningnya yang nampak cantik terukir seakan-akan dicukur.
Abby yang bagaikan sudah lali dengan persoalan tersebut akhirnya membuat penjelasan panjang lebar berserta dengan video di laman Instagram untuk membuktikan hal yang sebenar. Apa kata Abby ya?



Dari Risaukan Kening Saya, Baik Tolong Carikan Saya Jodoh   Abby Abadi
Abby Abadi buat penjelasan mengenai keningnya

Lepas ni, harap-harap tiada lagilah orang yang bertanyakan berkenaan isu kening ya sebab Abby sebenarnya mewarisi kecantikan kening tersebut daripada ibunya
.
Namun, tidak seperti kebanyakan wanita lain, Abby dilihat tidak serik untuk membicarakan soal jodoh meskipun sudah beberapa kali gagal dalam perkahwinan yang lalu.

Apapun, kami turut mendoakan agar Abby akan menemui insan yang mampu untuk membimbing dirinya dan anak-anak ke jalan yang diredhai Allah SWT. Amin!

Sumber: Instagram Abby Abadi

stats

Blog Archive